Sunday, June 29, 2008

Apa nak jadi dengan Malaysia?


Foto atas: Saiful Bukhari (kiri) bersama Mustapa Mohamad, Menteri Pertanian

Foto kiri: Saiful Bukhari bersama-sama Shahrir Samad, Menteri Perdgangan Dalam Negeri & Hal Ehwal Pengguna






Seorang pemuda yang dikatakan pembantu khas Datuk Seri Anwar Ibrahim telah membuat laporan polis mendakwa bahawa dia diliwat oleh Anwar. Kita tidak tahu sama ada ianya benar atau tidak dan polis sedang menyiasat. Anwar sudah tentu menafikan tuduhan itu.

Foto di bawah yang dirakam di Pejabat Timbalan Perdana Menteri Najib Tun Razak di Aras 4, Blok Barat, Bangunan Perdana Putra, Putrajaya pada bulan Januari 2008, menunjukkan wajah pemuda berkenaan, Saiful Bukhari Azlan (berbaju biru) dengan seorang pegawai khas Najib bernama Khairil Anas.

Saiful menyertai pasukan Anwar selepas itu sebagai seorang sukarelawan yang membantu Parti KeAdilan Rakyat (PKR) dalam pilihan raya umum Mac lalu.

Saya tidak ingin membuat sebarang spekulasi tetapi foto berkenaan menimbulkan banyak persoalan dan tanda tanya.

Foto: Saiful Bukhari di Pejabat Najib Tun Razak, dua bulan sebelum pilihan raya umum ke-12 yang lalu.

16 comments:

kulatlapok said...

SALAM TUAN SYED,

LU PIKIRLAH SENDIRII, DENGAN LOGIKNYA..?? DAH SEPULUH TAHUN ANUNYA TAK PAKAI? BARU SEKARANG DAH NAK ON BALIKK?? BANYAK LAMA ANU TU BERTAHAN, IALAH BAYANGKAN SEPULUH TAHUN BUKAN NYA SATU HARI? KALU AKU PUNYA TU BUKAN 10 TAHUN.. LAHNIPUN SEKEJAP-SEKEJAP AJE NAK.. CEHH CERITA LAMA LAH TUU.. APA NAK FIKIRKAN? SEKARANG NI MKALUMAT PELAKON2 HEBAT KONPIRASI DSAI 10 TAHUN DULU DAH ADA DITANGANNYA TUNGGU UNTUK MELETUP JE TULAH PASAL 10 TAHUN MELIWAT BALIK?? ADA AKAI KAH KORANG???

ps* lepas ni jangan heran diorang angkat katil lak..KALAU KATIL BESI KENA LE ANGKAT PAKAI KREN.

Anonymous said...

Tunangnya, Janna Md Zaki, petugas Bernama TV rupanya ... naik jugalah nama Bernama sebab nama Bernama dah lama kusam ...

- mat apam

Anonymous said...

Pak Syed, setuju tak dunia politik Malaysia sekarang semakin busuk dan buruk ? Plese write one article on this. We are not getting any better in terms of this.

Viva Espana

Anonymous said...

Salam, tuan Syed

Lama tak singgah blog Tuan.

Ribut sekarang tentang DSAI didakwa meliwat pembantu peribadinya.

Untuk pengetahuan tuan, mamat tu baru jer bertunang sebulan lepas. dan tunang mamat yg mendakwa diliwat DSAI adalah salah seorang pembaca berita di BERNAMA TV.

Kesian tunang mamat tu, bila gambar dia turut di expose pada blog2 setelah sehari berita gempar ni meletus.

Semoga Allah swt melindungi orang2 teraniaya.

Assalammualaikum wbt.

Anonymous said...

bolg ni pro mana??kejap mcm pro mahathir, kejap mcm pro TRH, ni mcm pro PKR plak..

kompius laa

Zainal A. Kasim said...

Kepimpinan politik negara kita daripada PM, TPM, Menteri, MB, KM, Exco baik dari parti Kerajaan mahupun pembangkang dan macai-macai mereka kini sedang sibuk. Sibuk mempertahankan diri mereka masing-masing daripada segala macam masalah dan tragedi politik.

Sedangkan mereka sepatutnya mempertahan dan memperjuangkan nasib rakyat ketika kita sedang berhadapan dengan masalah-masalah berbangkit akibat daripada kenaikan harga minyak.

Saya tidak puas hati. Mereka tidak melaksanakan amanah yang diberikan oleh rakyat kepada mereka. Wakil rakyat kita makan gaji buta!!

Tidak sedar diri dan memalukan negara. Malaysia would be better wihout all of you.

http://c-bok.blogspot.com

Nostradamus said...

Nostradamus Quatrains on “Wag the Dog”

In the month named of a Roman King
The year of great games played by Greeks
Malaysie, a land where politikus battle
“Wag the Dog” the game is played

A man defamed twice over
Seeking restitution with Ottoman Kings
A plot being hatched as night awaits
Watch in trepidation by the man defamed

People in Malaysie cry in vain
Great turbulence and strife engulf
Lost is the fable of Mongolian assasins
Forgotten is the hatred of black oil curse

Men in power rule with joy
For winners, gold and lust awaits
Lost are the tales of greed and arrogance
Forgotten are the tales of men in chains

Little Napoleon kings jump in joy
For keeping the turf and rule once more
But alas, such is the game being played
The time to repent is so in vain

Stomach empty, spirit rise in men
Seeking justice for those in pain
A man of honor they seek within
To play a game of which to gain

Across the land, the people rose
Silence and patience is the game being played
Within the halls and corridors of fame
Man of honor win the game

From: Patek1472.wordpress.com

Anonymous said...

Can't we all just think for a moment and accept that Anwar IS gay. period.

Out of all the vice and crime in the world, it is almost not possible that anyone would want to choose sodomy as the crime to fabricate, just out of the blue.

There MUST at least be some, if not all, truth in the fact that Anwar is a homosexual (or bisexual).

Anonymous said...

Very simplistic view. Celebrities, ministers, politicians got their picture taken all the time.

So what? Guilty as charged just because he likes to be seen?

RPK's sd alleged someone to be involved in murder and Saiful's police report is about being sodomised - it is who and what you want to believe. I for one, believe neither!

Anonymous said...

..dan sesungguhnya, doa orang-orang yang teraniaya akan di makbulkan tuhan walaupun ianya kafir.

Anonymous said...

Askum Pak Syed
Photo2 ni tak boleh di jadikan satu petujuk yang jelas adanya berlaku konspirasi utk menjatuhkan DSAI. Kerana kita setia maklum pemuda Saiful ini merupakan ketua pelajar di Universiti, maka sudah tentu dia pernah menghadiri majlis2 seperti gambar bersama Tok Pah, menteri MOHE pada masa itu, kegiatan belia dengan Azalina, dsb. Al maklumlah pelajar melayu, bangga dpt bergambar dgn VIP, kalau tak dapat pun mungkin dapat bergambar di depan pejabat TPM pun memadai, mungkin boleh di selitkan dengan resume bila minta kerja kelak.
Bagaimana pula PKR mengambil seorg sebagai pembantu ketua nya tanpa menyelidik latar belakang terdahulu. Jika pun mereka tahu dari awal Saiful merupakan pengintip pihak lawan kenapa di biarkan dari awal, untuk apa?

Yang menghairiankan kenapa budak sekuat 23 tahun tidak berdaya mengalahkan lelaki 60 tahun seperti DSAI, atau mungkin mereka berdua melakukan dengan kerelaan diri masing2, byk lagi kemungkinan.

Saya percaya di padang Mashar nanti kita akan mengetahui lebih jelas.

FactFactor said...

SALAM PAK SYED

APA YG SPESEL SANGAT PASAL SAIFUL NI JIKA DIBANDINGKAN PELAJAR2 LAIN:-
1) SEHINGGA BOLEH BERGAMBAR DGN BANYAK VIP-VIP BN? SEDANGKAN KETIKA ITU DIA DIKATAKAN MASIH MENJADI PEMBANTU KHAS DSAI
2) BOLEH MEMOHON BIASISWA WALAUPUN MEMPUNYAI RESULT EXAM YG TERUK.
3) BOLEH MEMOHON SEHINGGA MELALUI SALURAN OFFICE TPM

MISKIN SANGAT KE DIA? SEHINGGA SEAKAN MENDAPAT SIMPATI BYK VIP BN, TETAPI BERITA MENYEBUT BELIAU STAY DI KONDO MEWAH

SEBAGAI RAKYAT BIASA, MASIH RAMAI LAGI PELAJAR-PELAJAR MISKIN DILUAR SANA YANG CEMERLANG TETAPI KURANG MENDAPAT PEMBELAAN KEWANGAN MENDAPAT

Anonymous said...

Tuan Syed,
Inilah akibatnya apabila masing-masing gila sangat untuk berkuasa sehingga sanggup melupakan pegangan agama dan adat resam orang Melayu kita. Tak taulah mana satu yang betul tapi yang malunya orang Melayu kita kerana perbuatan terkutuk itu jika tak betul sekalipun apabila tersiar di media massa ia seolah-olah banyak berlaku di kalangan orang Melayu yang sudah tentunya orang Islam. Tetapi yang menimbulkan keraguan ialah kenapa DSAI mendakwa ada cubaan untuk membunuhnya dan beliau berusaha mendapatkan perlindungan di Kedutaan Turki sedangkan jika beliau benar-benar tidak melakukannya, beliau harus berani berhadapan dengan dakwaan itu bak perpatah Melayu "Berani Kerana Benar Takut Kerana Salah". Tindakan beliau dengan pantas mendapatkan "perlindungan" di kedutaan itu menimbulkan tanda tanya sedangkan pada hemat saya masih ramai yang tertanya-tanya siapakah mereka yang terlibat seperti tersiar di akhbar-akhbar semalam. Jika pula betul seperti dakwaan DSAI tentang konspirasi oleh UMNO maka sahlah bahawa ia sedang menuggu untuk dibacakan talkinnya.
Entahlha Tuan Syed, nampaknya ahli-ahli politik di Malaysia ini baik kalangan kerajaan mahupun pembangkang dah jadi macam kartun Tom and Jerry.

Tak Suka Main Belakang

Anonymous said...

A'kum Pak Syed,

Sedih sungguh megenang akan ap yg sedang berlaku ke atas negara kita ini. Dgn kemudahan imternet & blog..ramai pulak yg pandai beri komen dan menulis. Mereka lupa bahawa mereka akan dipertanggungjawab kan terhadap apa yg mereka tulis dan katakan.
1.Tentang menuduh orang melakukan zina atau liwat, kita perlu mengikut peraturan yg Allah swt telah beri kpd kita melalui AlQuran..Jangan cepat sangat suka menuduh orang nanti kita yang akn menanggung akibatnya di akhirat nanti. Kalau negara kita melaksanakan Alquran sbg panduan perlembagaan maka sesiapa yg menudh orang lain liwat atau zina tanpa 4 orang saksi maka dia akan di sebat 80 sebatan!!! this is not man made law.. this is from Allah. so jangan pandai2 tuduh..So to those who have accussed Anwar as a sodomite, without the 4saksi, i truly advise all of you to repent and seek Allah's forgiverness

2. Kpd yg bertanya kenapa Anwar lari dan takut utk berhadapan jika tidak bersalah...cubalah fikirkan secara rational...awat hampa dah lupa kot apa yg jadi kat Anwar in 1998? kena tangkap di rumah sendiri dan lepas tu kena hentam setengah mati dan dgn mata lebam..at that time Mahathir, rafidah and a host of other ministers were saying that he did it to himself...the then IGP also said that anwar is in good hands and that he is ok. but we all know what really happened..so you think that anwar and his family & his supporters are that dungu & stupid to allow such a thing to happen again? If you were to fall in the drain in front of your house, you will be very careful the next time you cross the drain again. lu pikirlah sikit... ini pakai main tulis aje ..

3. To Khairy and the rest yg kata mungkin Anwar yg buat / plan semua ini...tolong la, PLEASE DO NOT INSULT OUR INTELLIGENCE.. WE KNOW THAT ALL OF YOU DO NOT USE THAT ALLH GIVEN FACULTY TO THINK.. BUT LETS JUST ASK THIS IF IT IS YOUR FATHER OR YOUR MOTHER OR YOUR BROTHER OR YOUR WIFE THAT IS IN ANWAR'S SHOES...WOULD YOU SAY THE SAME THING? HARI INI HARI DIA ..HARI KITA BILA PULA? SO INGAT@ LAH ALAH DAN JANGAN CEPAT MELATAH.
4. Sesungguhnya 'fitnah' yg menimpa kita semua ini adalah sebeb perbuatan kita sendiri.

5. IF ONLY THE PEOPLE CONCERNED HAD THE FEAR OF ALLAH ALL THE TIME ..THEN THEY WILL NOT COMMIT ALL THE SINFUL THINGS..IF ONLY THEY KNOW HOW BAD IT IS TO BE PUNISHED IN NERAKA..THEN WE BE VERY CAREFUL WITH WHAT WE SAY...SALAM.

IBN YAAKOB

Anonymous said...

SALAM PAK SYED,

Mimpi boleh menjadi kenyataan
Bila kita imbas balik sejarah ,rasul dulu pun difitnah sebelum dia berjaya ..


P/S:tak percaya bukak quran surah 49 Ayat 28
Selang beberapa lama sebelum terjadi "Perdamaian Hudaibiyah" Nabi
Muhammad s.a.w. bermimpi bahwa beliau bersama para sahabatnya memasuki
kota Mekah dan Masjidil Haram dalam keadaan sebahagian mereka bercukur
rambut dan sebahagian lagi bergunting. Nabi mengatakan bahwa mimpi
beliau itu akan terjadi nanti. Kemudian berita ini tersiar di kalangan
kaum muslim, orang-orang munafik, orang-orang Yahudi dan Nasrani.
Setelah terjadi perdamaian Hudaibiyah dan kaum muslimin waktu itu tidak
sampai memasuki Mekah maka orang-orang munafik memperolok-olokkan Nabi
dan menyatakan bahwa mimpi Nabi yang dikatakan beliau pasti akan terjadi
itu adalah bohong belaka. Maka turunlah ayat ini yang menyatakan bahwa
mimpi Nabi itu pasti akan menjadi kenyataan di tahun yang akan datang.
Dan sebelum itu dalam waktu yang dekat Nabi akan menaklukkan kota
Khaibar. Andaikata pada tahun terjadinya Perdamaian Hudaibiyah itu kaum
muslim memasuki kota Mekah, maka dikhawatirkan keselamatan orang-orang
yang menyembunyikan imannya yang berada dalam kota Mekah waktu itu.



-Lahlok-

unactive said...

Dari pemerhatian aku yang tak pakar dalam politik, nampak sangat politik malaysia sedang bermasalah...Kenapa harus sokong pemimpin yang tak amanah dan bermasalah?

Budak yang diliwat tersenyum masuk TV...yang itulah aku tengok sendiri.:-)