Wednesday, March 26, 2008

Ahmad Said sah MB Terengganu, Pak Lah mengalah

Ahli Dewan Undangan Negeri Terengganu kawasan Kijal, Ahmad Said, sah kekal sebagai Menteri Besar Terengganu apabila presiden parti itu, Abdullah Haji Ahmad, akur dengan kehendak Istana Terengganu.

Adalah diharapkan episod yang dialami Pak Lah di Perlis dan Terengganu akan membuka mata dan hatinya kepada realiti politik tanah air khusunya yang bersangkut-paut dengan Istana.

Saya tidak mahu ulas panjang lebar tetapi ingin bertanya kepada Dr Rais Yatim, siapa yang akan jatuh macam nangka masak?

3 comments:

Anonymous said...

Pak Syed, Begitu lemah kepimpinan Pak Lah, rakyat tak hormati, Sultan tak peduli, kroni buat tak reti. Itu akibatnya apabila kesombongan menguasai diri, merasakan dgn kekuasaan boleh buat apa saja. Ini juga balasan kerana tak mendengar cakap Emak, arwah Datuk Kailan pernah berpesan pada pada Pak Lah untuk jaga rakyat dan jgn lupa tanggungjawab, tapi dia sombong dan lupa diri....inilah padahnya.

Anonymous said...

pak tuan, kalau begitu confirmed terengganu darul iman jatuh ke tangan parti pembangkang. tally would be 6 + 1!!! paklah must go to perform umrah with immediate effect

Anonymous said...

tengok tv semalam, semacam je paklah jwb. hilang ayat2 power paklah spt

"Itu idea saya, org lain tak terlibat"

"I dont know im not involved"

"Saya just pantau drp jauh"

"Saya pantang dicabar"

"Saya akan lucutkan jawatan Mat Said jika dia jadi MB"

"Tuhan tahu saya ikhlas..Tuhan yang takdirkan saya jadi perdana menteri"

"Polis kata jangan"

"Ini ini semua bodoh"

"watikah sultan langgar perlembagaan, watikah saya lebih berkuasa"