Tuesday, July 19, 2011

Hiburan: Umno lulus mengapa MCA, Gerakan serang PAS

''Tidak ada yang boleh mengatasi keraguan-keraguan kecuali kebenaran. Segala sesuatu yang kosong dari kebenaran, pasti salah.'' - Abu Hanifah al-Dinuri.

MCA dan Gerakan sedang bermain wayang tongkol atas sebuah pentas yang bakal roboh.

Hiburan: Umno lulus mengapa MCA, Gerakan serang PAS

7 comments:

Anonymous said...

slm paktuan,

depa dok men wayang cina kat perak rd lama dh nie. sat PRU13 nanti depa kena kaleh baghu adda akai. mau dok igt langit tak selalu ceqah mai tgh hari qedop, piiiiiiiiiii.

jelutong timoq

Syed Imran said...

jelutong timoq,

betoi.

Anonymous said...

Assalammualaikum Paktuan,

Apalah UMNO dok buat sekarang ni, depa tau ke apa yang berlaku sekarang ni, barang makin mahal, gaji banyak tu je, kerja makin kurang. Dah tu isteri - isteri pemimpin punyalah sibok, sampai boleh adakan 'private jewellary exibition' kat rumah mereka, banyaknya duit???????????

Apa perubahan yang dilaung launkan!!!!!!!!

MAAM

Anonymous said...

Tuan Syed,

Nak cerita pasal hiburan jugak ni....2 malam lepas dalam TV2, satu menteri Minang dan isteri yang juga diangkat macam menteri dok hadir tengok pertandingan akhir bakat TV.

Padahal kat TV1, ada siaran langsung tilawah Al-Quran peringkat antarabangsa.

Lagi hebat, orang bodek dia dengan kasi menang satu hadiah pulak group dari negori minang dia. Hui, tak habis kena lambung menteri yang sorang ni. Lagi satu, tahap bahasa bodek dia kebelakangan ni pun dah makin dasyatlah.....boleh buat contoh ka? cakap banyak nanti takut kena saman.

Syed Imran said...

Itu menunjukkan mereka tidak peka. Satu saluran milik kerajaan siar musabaqah manakala satu lagi acara hiburan yang dihadiri menteri dan pegawai kanan kementerian. Sebaik-baiknya pertandingan akhir bakat tv diadakan selepas musabaqah berakhir.

MMMM,

Rakyat boleh guna kuasa ubah pentadbiran pada pilihan raya akan datang. Gunakan kuasa kita dengan tepat dan betul.

Anonymous said...

Pak Syed kata :

'MCA dan Gerakan sedang bermain wayang tongkol atas sebuah pentas yang bakal roboh.'

Konfem ke pentas tu bakal roboh? Walaupun kita semua nampak macam nak roboh...
Takut ada kemenyan....heheh

Skuad Peninjau

Syed Imran said...

Skuad Peninjau,

Benar. Apa saja boleh berlaku. Lihat saja sejarah penumbangan pentadbiran PR di Perak, sebagai contoh. Walaupun nampak akan roboh, tetapi pemilik 'rumah' sudah pasti akan lakukan apa saja untuk mempertahan kekuatan rumahnya.