Tuesday, July 12, 2011

Bersih 2.0: Matthias sifatkan kegagalan Najib

Mantan Setiausaha Politik Tun Dr Mahathir Mohamad ulas mengenai Bersih 2.0 dan kegagalan PM Najib tangani masalah secara betul.

Bersih 2.0: Matthias sifatkan kegagalan Najib

2 comments:

Syed Amat said...

Kat mana yang gagal. Org yg kata gagal adalah org yg tak ikhlas bg komen. Kali nie adalah yg terbaik, sbb DS Najib dah boleh jangka mainan politik kotor pembangkang utk mengambarkan kerajaan zalim. Tapi, rakaman gambar2 bagaimana peserta BERSIH dilayan dgn begitu baik oleh pihak polis, menutup semua tuduhan tersebut. Memang tak dinafi, ketika saat2 genting, pihak polis terpaksa menggunakan kekerasan bg menjamin negara dlm keadaan selamat.

Benda betul kita kena puji. Jgn jadi pembangkang sampai semua benda yg kerajaan buat tu tak betul.

Hakikat sebenar, pembangkang di Malaysia tidak berkualiti. Kita perlu pembangkang spt Lee Lam Thye.

Anonymous said...

1. Mungkin betul juga kata pembahas terdahulu bahawa pakatan pembangkang di Malaysia tidak berkualiti tetapi apa yang lebih penting ialah kenapa jadi sedemikia?

2. Dan berdiri diatas hujah yang sama, kita juga boleh membuat kesimpulan bahawa ianya berpunca daripada kerajaan hari ini yang tidak berkualiti, kabinet menteri yang tua, kaki bodek, 'irrelevant, ketandusan idea, gila kuasa, sesetengahnya telah ditolak mentah-mentah oleh rakyat tetapi dilantik sebagai senator, ada juga yang dah 'menopause' seperti menteri wanita kita tu, banyak yang tidak bersih malah ada yang sedang didakwa atas kes rasuah dimahkamah yang mungkin keputusan akhirnya sudah dapat diduga oleh rakyat biasa dan pihak pembangkang.

3. Memag benar juga, pembangkang tidak pernah memuji usaha kerajaan tetapi pernahke kerajaan memuji keberkesanan sestengan dasar yang dilaksanakan oleh pembangkang pada peringkat kerajaan negeri? There ia always equal reaction to any action.

Taktik kotor sentiasa digunakan sehingga syarikat-syarikat milik Melayu dikudakan seperti SYABAs dan ALAM FLORA hinggakan mereka terlupa siapa yang berkuasa dinegeri tersebut pada hari dan ketika ini. Syarikat ini dikudakan sehingga ianya memberi gambaran bahawa orang Melayu tidak boleh langsung setuju atas sebab perbezaan politik walaupun agenda ekonomi mereka adalah sama dan selari.

4. Memang betul dizaman Lee Lam Thye kualiti pembangkang adalah jauh lebih baik tetapi kenapa gagal kita bandingkan kualiti kerajaan pada masa itu dan hari ini?