Thursday, April 01, 2010

Kepentingan Yahudi ada di mana-mana termasuk di Malaysia

Isu Apco Worldwide yang dikatakan terlibat dalam pengenalan slogan One Israel semasa pentadbiran Ehud Barak (sekarang Menteri Pertahanan Pentadbiran Benyamin Netanyahu), turut terlibat dalam pengenalan konsep 1 Malaysia menjadi perbahasan dan perbalahan hangat di dalam dan luar Dewan Rakyat.

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim akan diheret menghadapi Jawatankuasa Hak dan Keistimewaan Parlimen kerana dituduh mengaitkan One Israel dengan 1 Malaysia.

Kita tunggu apa kesudahannya tetapi yang pasti kepentingan Yahudi atau kepentingan ekonomi orang Yahudi sudah lama berada di Malaysia sama seperti ia berada di hampir seluruh dunia.

Banyak syarikat luar yang membuka cawangan di Malaysia mempunyai kepentingan ekonomi orang Yahudi, sama ada Yahudi Amerika atau Yahudi Eropah. Ia bukan perkara baru dan diterima ramai.

Kehadiran syarikat-syarikat berkenaan bukan sahaja memberi peluang pekerjaan kepada rakyat Malaysia termasuk orang Islam, tetapi turut memberi sumbangan kepada hasil pendapatan negara.

Kita terima kehadiran syarikat-syarikat berkenaan tanpa ragu-ragu dan tanpa menimbulkan sebarang masalah.

Dalam dunia hiburan, kita sering menonton rancangan-rancangan hiburan yang diedarkan atau diterbitkan oleh syarikat-syarikat yanhg mempunyai kepentingan orang Yahudi dan tak kurang juga rakyat negara ini dan dunia yang memuja artis-artis Hollywood atau Eropah yang merupakan orang Yahudi. Tiada masalah dan tiada bantahan.

Antara syarikat yang mempunyai kepentingan orang Yahudi dan yang berada dalam pasaran Malaysia ialah CocaCola, Dell Inc., Starbucks, Oracle, Toys 'r' us, Baskins Robins, Sun Microsystems, Haagen Dasz, Dunkin Donuts, Cisco Systems, Mattel, Google, BitTorrent, Facebook, Disney, Columbia Pictures, MGM, CBS, Universal Studios, Levi's, DKNY dan Calvin Klein.

Kehadiran semua syarikat itu sama ada secara langsung atau tidak langsung melalui siaran televisyen satelit dan tv tak berbayar serta pawagam-pawagam di seluruh negara tidakpun menjadi masalah.

Ya, kita sama ada sedar atau tidak, telahpun menerima, menikmati dan mendapat faedah daripada kehadiran syarikat-syarikat yang mempunyai kepentingan ekonomi orang Yahudi. Ia bukan sesuatu yang baru.

Sebenarnya penguasaan kepentingan ekonomi Yahudi dalam syarikat-syarikat berkenaan telah begitu lama dirancang dalam usaha Zionis Yahudi menguasai dunia. Mereka sudahpun menguasai ekonomi terbesar dunia, Amerika Syarikat dan sebahagian besar ekonomi Eropah. Di Asia Tenggara mereka banyak menguasai ekonomi sebuah negara jiran di selatan tanah air selain bertindak sebagai penasihat pertahanan.

Usaha menguasai ekonomi dan politik dunia terkandung dalam beberapa 'protokol' yang disediakan oleh puak Zionis dalam apa yang disebut sebagai "The Protocols of The Elders of Zion."

Oleh itu, jikapun benar kepentingan Yahudi terlibat dalam konsep 1 Malaysia, ia tidak menghairankan.

Dalam Protokol VII (5), disebut: "We must compel the governments of the goyim to take action in the direction favored by our widely-conceived plan, already approaching the desired consummation, by what we shall represent as public opinion, secredly promoted by us through the means of that so called "Great Power" - the Press - which, with a few exceptions that may be disregarded, is already entirely in our hands."

Adakah ia satu kebetulan dengan apa yang sedang berlaku di negara ini? Hanya masa yang dapat memberi jawapannya.

Protokol XII menyebut mengenai pentingnya penguasaan ke atas media - We Control the Press.

"Not a single announcement will reach the public without our control. Even now this is already being attained by us in as much as all news items are received by a few agencies, in whose offices they are focussed from all parts of the world. These agencies will then be already entirely ours and will give publicity only to what we dictate to them."

Apakah ia satu kebetulan dengan wujudnya CNN, BBC World, CNBC, Bloomberg, Reuters, UPI dan AP, antara lain?

Bukankah kewujudan agensi-agensi dan stesen tv satelit berkenaan ada kaitan dengan Protokol XII iaitu untuk menguasai media dan dengan itu mempengaruhi pemikiran dan seterusnya tindakan dunia?

Andai kata apa yang didakwa oleh Anwar Ibrahim itu ada kebenarannya, ia bukanlah sesuatu yang memeranjatkan. Kepentingan Yahudi terutama Yahudi Zionis sememangnya telah disusun rapi sebegitu lama dan dilaksanakan secara halus melalui banyak saluran termasuk media, hiburan, makanan, pakaian dan aksesori lain.

Setakat ini, dunia tidak mampu menolak kepentingan ekonomi orang Yahudi, iaitu kepentingan Israel secara langsung. Inilah hakikat yang kita kena terima.

Walaupun mereka dikatakan bangsa yang dilaknat Allah, mereka masih mampu menguasai ekonomi dunia kerana umat yang tidak dilaknati Allah tidak bersatu, berpecah belah dan bertelagah sesama sendiri.

Lihat apa yang telah berlaku dan sedang berlaku di Bumi Anbia ekoran daripada tiada kesepakatan dan persaudaraan di kalangan umat Arab. Lihat saja kepada permusuhan antara mazhab di Iraq, Iran, Afghanistan dan Pakistan.

Lihat kepada perpecahan dan perbalahan ummah sesama sendiri di Malaysia. Lihat akan kecurigaan antara kita dan negara jiran terutama Indonesia.

Semuanya angkara siapa? Jawapannya terkandung dalam The Protocols Of The Elders Of Zion.

3 comments:

Halim Tuah said...

mendedahkan bahawa 1ISRAEL adalah PAKATAN 3 PARTI POLITIK bagi tujuan untuk MEMENANGI PILIHANRAYA ISRAEL tahun 1999; samalah seperti PAKATAN PKR-DAP-PAS bertujuan untuk MEMENANGI PILIHANRAYA MALAYSIA.

Sedangkan GAGASAN 1MALAYSIA adalah amat berbeza sama sekali kerana ia sebenarnya TERAS PERPADUAN, NILAI MURNI & ASPIRASI yang berpaksikan kepada tema "RAKYAT DIDAHULUKAN & PENCAPAIAN DIUTAMAKAN".

MANSOR JUNUS said...

Sesungguhnya dalam berbagai2 perniagaan antara bangsa, kepentingan yahudi berada dimana2. Sering PPIM dan lain2 NGO Islam memaparkannya dalam buletin2 mereka. Tetapi mengambil penasihat Yahudi yang terlibat secara langsung dengan Kerajaan Israil adalah sudah keterlaluan. Apakah dia tidak sensitif langsung dengan orang2 islam dalam negara ini. Kan dia juga beragama islam ?. Apakah hanya agensi dari rangkaian yahudi sahaja yang reti buat kerja ?. Kenapa cari penyakit. Nak pulih imej bukanlah satu kerja yang susah. Kalau dalam kelas, dengar nasihat, buat kerja yang disuruh, sudah tentu cikgu suka. Kalau dirumah, dengar nasihat ibu bapa dan hormat keduanya, sudah tentu mereka juga suka. Bagitulah juga dengan kepimpinan negara. Kenapa semua rakyat kasih dan hormat kepada Allahyarham Tun Razak. Sampai hari ini jasanya di sebut2 dan tiada siapa pun bencikannya. Dan dia tidak pakai pakar PR pun. Cuma hati biar baik be...Barangkali dalam konteks ini anaknya juga patut cari tip2 daripada bapanya. Benda senang jangan buat susah. Bila hati kurang bersih, buah fikiran yang keluar juga akan turut macam itu juga. Ini hadis kata.

Anonymous said...

Dalam isu APCO ini, yang menjadi panas ialah sebab pendedahan itu dibuat oleh Anwar. Tetapi kalaulah oleh orang lain, MCA umpamanya takkan ada siapa yang ambil pusing. MCA pernah sikit hari dulu melebel yang hukum sebat itu zalim dan barbarik. Hukum Allah SWT.itu barbarik ? Tetapi tiada seorang pemimpin UMNO pun kesah. Walau pun agamanya dihina.

Nah, bila saja kenyataan kontraversi itu datang dari Anwar, maka seluruh UMNO pun gelabah dan tak senang duduklah. Dan macam biasalah, pasukan korus UMNO pun tunggu apa lagi. Dikir baratlah.

Moral disebalik cerita ini hanyalah, kini UMNO sedang tenggelam punca macam mana nak tutup mulut Anwar selama2nya. Sewajarnya UMNO tangkislah hujah2 Anwar itu dengan fakta. Biar rakyat buat penilaian. Itu baru gentleman. Nampak sangat UMNO dalam kes ini tidak bagitu berani. takkan macam tu kot?