Monday, September 29, 2008

Sokongan terbuka untuk gandingan Najib-Muhyiddin

Dua orang pemimpin UMNO Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur telah memberi sokongan terbuka kepada Datuk Seri Mohd Najib Abdul Razak dan Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin untuk merebut jawatan Presiden dan Timbalan Presiden UMNO pada Perhimpunan Agung parti Mac depan.

Pengumuman untuk mencalonkan Najib dan Muhyiddin dibuat oleh ketua UMNO Bahagian Cheras Dauk Wira Syed Ali Alhabshee dan ketua UMNO Bahagian Titiwangsa Datuk Dr Sulaiman Mohamad.

Yang menariknya, pengumuman itu dibuat di hadapan Muhyiddin pada majlis berbuka puasa anjuran UMNO Cheras malam Ahad.

Pengumuman sokongan secara terbuka oleh dua orang pemimpin bahagian UMNO itu memberi isyarat yang cukup jelas tentang kehendak dan pendirian akar umbi UMNO yang menolak kepimpinan Datuk Seri Abdullah bin Ahmad (Pak Lah).

Selepas Mac tahun depan, Pak Lah akan mempunyai masa yang lebih daripada mencukupi untuk mencari apa yang sedang dicarinya termasuk Al-Ghazali dan As-Syafie dan memperjuangkan konsep "Hadhari", itupun sekiranya ia masih mendapat sokongan.

5 comments:

Kuda Hip said...

Aku tak paham.
Tak kan nak bagi Malaysia dengan an alleged murderer dan kaki pengecut ni.
Apa la akan jadi dengan Malaysia nanti..

Fazrul Shahril said...

Salam Tuan,

Apa pun kita raya dulu... selamat menyambut hari raya buat semua..

Paklah ka najib ka... Ku li ka .. muhuddin ka.. beraya lah elok2...

Wasalam..

pistolair said...

Rosmah Bakal Perdana Menteri Malaysia? – Bahagian Satu: Belanja Lumayan, Anak Suami Tak Dilayan

Sebelum rakyat dan ahli-ahli UMNO memberi sokongan kepada Dato' Seri Najib Tun Razak sebagai Presiden Parti dan Perdana Menteri negara, wajarlah tingkahlaku dan dosa anak Perdana Menteri kedua Malaysia ini diselidiki sepenuhnya. Tolak ketepi dahulu kebarangkalian pengbabitannya dengan pembunuhan ngeri Altantuya Sharibuu yang mengaibkan kerajaan Malaysia di mata dunia. Imbasan ringkas sejarah busuk Najib dan isterinya Rosmah sudah cukup untuk mengajar kita betapa bahaya parti dan negara jatuh ke tangan gandingan suami-isteri (atau lebih sesuai, ISTERI-suami) ini.

Belum sempat keperitan hati keluarga mangsa-mangsa Helikopter Nuri diubati, kronisme dan nepotisme Najib-Rosmah terserlah dengan penggantian Nuri dengan Eurocopter, meskipun ia merupakan model paling mahal sejauh 25% dan tidak diuji medan perang. Mengapa Najib sewaktu menjadi Menteri Pertahanan sekian lama enggan memeterai perjanjian untuk Sikorsky Blackhawk yang jauh lebih murah dan mempunyai rekod cemerlang di zon-zon perang?

Jawapannya datang dalam bentuk seorang adik bernama Nazim Razak yang muncul berkecimpung dalam isu-isu pertahanan negara sungguhpun merupakan seorang arkitek. Dengan rangkaian luasnya dengan pencipta-pencipta Eurocopter, Nazimlah sebenarnya yang menandatangani perjanjian Eurocopter sekaligus meraih komisen besar sewaktu rakyat Malaysia sibuk memikirkan kos sara hidup yang kian meningkat.

Yang cukup membimbangkan kita, sebenarnya bukan Najib yang berkomplot langsung dengan adiknya Nazim dalam hal Eurocopter ini. Tetapi isterinya Rosmah, yang berkelakuan seperti wanita sihir atau "witch" dalam cerita kanak-kanak Inggeris! Rosmah cukup bijak; wanita durjana ini menghabiskan wang yang diberi Nazim, untuk bersuka ria di London. Siapa tak kenal Rosmah dan perangai borosnya itu di negara perantauan. Dalam satu kes, cukai-tambah-nilai sahaja dilaporkan oleh penguatkuasa di England sebanyak 50, 000 pound (sekitar RM350 000)! Jika cukainya yang tak sampai 20% pun sudah bernilai RM350 ribu bayangkanlah berapa tinggi nilai sebenar perbelanjaannya.

Tak cukup lagi dengan keborosan di kedai-kedai mewah di London, Rosmah juga menghabiskan RM 500 ribu untuk pembedahan plastik dan botox di London tahun lepas. Jika tak percaya, lihat sajalah wajah wanita sihir itu dulu dan sekarang; mustahil cukup tempe di Malaysia ini!

Mungkin sikap Rosmah ini tidaklah memeranjatkan, jika kita lihat sejarahnya yang lampau. Sudahlah mencuri suami orang (Najib pada awalnya berkahwin dengan Tunku Puteri), Rosmah cuba sedaya upaya menghalang Najib untuk menghadiri majlis akad nikah anaknya sewaktu bersama Tunku Puteri, Nizar Najib bersama anak usahawan mahsyur dan bekas Exco Wanita UMNO Malaysia Dato' Maznah Hamid. Kuatnya pengaruh Rosmah ke atas suaminya, Najib hampir-hampir akur dengan saranan Rosmah untuk tidak ke majlis tersebut.

Setakat ini sahaja bahagian satu siri Rosmah Bakal Perdana Menteri Malaysia. Tiga isu yang dikupas setakat ini:

1) Perjanjian kronisme Eurocopter yang menguntungkan Rosmah
2) Perbelanjaan lumayan Rosmah di London (wang rakyat!!)
3) "Queen Control" hinggakan perkahwinan anak sah Najib pun tidak direstui

MAKCIKumno said...

Pak Lah datang dan Pak Lah akan pergi mungkin pak lah dah cukup idah kena pergi dan datang pula kemungkinan Pak Najib pula. Apa pun mereka kena pasti kedudukan jawatan dalam parti mereka dulu. Bagi orang kampong termasuk nelayan, paktani, perkebun, tidak mengambil kisah siapa yang akan datang menganti kerana telah memahami satu acuan yang sama. Saperti harga minyak naik orang bandar untong DAPAT DUIT kerana ada kereta dan motor bagitu juga minyak turun orang bandar yang untong kerana ada kereta dan motor juga. Pak Cik dan Mak Chik termasuk orang kampong tiada kereta dan motor duit dah tak dapat kena pula tampong kenaikan harga barang setiap saat. Sebab tu yang banyak bicara sokongan terbuka untuk gandingan Najib-Muhyiddin hanya orang politik dan orang bandar yang berkepentingan bukan nya orang kampong.

LAWYERBUROK said...

Kejujuran MAKCIKUMNO memperkayakan bahasa cukup mendalam khas demi kepentingan masyarakat kampong termasuk para nelayan patani buroh perkebun kecilan yang kais pagi makan untuk seharian mungkin nasi atau juga mungkin tepong dijadikan bahan makanan sekeluarga. Dalam renungan tersebut boleh dibayangkan segala hasil wang ringgit semata mata membayar kos harga barang makanan yang mahal untuk membantu orang bandar termasuk orang kepetingan sahaja. Kerana itu orang kampong, nelayan, patani, buroh, perkebun kecilan rasa meluat serta muat pemimpin yang akan mengantikan dalam jenis yang sama tiada apa perubahan kerana semua pemimpin tersebut dah biasa jadi menteri besar dan menjadi menteri pusat tiada apa perkembangan dilakukan kepada nasib masyarakat kampong dan luar bandar yang sudah mengharap setiap titisan tapi hampa belaka. Ini juga tidak termasuk dalam kemasukan IPTA, Pekerjaan serta sebagai nya masih mempunyai sikap pilih kasih antara yang susah dan yang senang dalam lumrah malaysia boleh untuk tertentu orang sahaja. Hari Raya Iklan dalam TV semua nya untuk orang atasan yang ditonton oleh orang kampong bagitu juga rumah terbuka untuk orang atasan sahaja bukan untuk orang kampong. Majlis berbuka puasa juga untuk orang atasan bukan nya untuk fakir miskin saperti disiarkan dalam tv. Fikir Fikir Sendiri, Faham Faham Sendiri kenapa orang kampong sudah mulai meluat dan naik muat.