Wednesday, May 14, 2008

Rakyat Palestin terus menderita









Israel merayakan penubuhannya 60 tahun lalu hasil daripada perancangan sulit England dan Perancis. Pembentukan negara Israel itu dibuat dengan mengusir dan merampas tanah milik rakyat pribuminya, Arab Palestin.

Selama 60 tahun sejak 15 Mei 1948, rakyat Palestin menderita dan terus menderita akibat keganasan dan tindakan tidak berperikemanusiaan oleh rejim Zionis.

Pengganas nombor satu dunia, George W. Bush berada di Israel untuk turut merayakan "kemerdekaan" negara Yahudi itu. Inilah sikap prejudis seorang manusia yang tidak bertamadun dari sudut pengertian sebenar perkataan itu. Manusia yang sanggup menyerang dan menduduki Iraq atas satu pembohongan dan sanggup melihat rakyat Iraq yang tidak berdosa hidup dalam kesengsaraan yang amat dahsyat.

Foto di atas dengan jelas memperlihatkan mangsa kekejaman puak Zionis Laknatullah itu.

6 comments:

Anonymous said...

Sama-samalah kita terus mendoakan Semoga Allah swt akan terus memberikan dan mengekalkan kekuatan semangat yang amat luar biasa pada rakyat Palestin.
Kita amat simpati atas perjuangan dan penderitaan mereka yang tahu tahu bila akan tiba dinoktahnya.

Hanya Doa Ikhlas kita sesaudara seAgama yang InsyaAllah swt akan merubah keadaan mereka. Teruskanlah Bantuan bantuan kita pada mereka dalam bentuk apa pun.

Saudara, dikesempatan ini juga marilah kita Mahasabah diri kita semua. Tambahlah lagi Syukur kita pada Allah swt segala nikmat Barakah dan Rahmatnya pada kita dan Negara kita.

Betul kita ada masalah, sekarang Harga Barang naik tetapi jangan lupa berapa lama, puluhan tahun kita telah menikmati kesenangan dengan makanan yang melimpah ruah sehingga kita sekarang terpaksa pula diet!! Mungkin kita semua patut pun kurangkan makan nasi. Satu petanda dari Allah swt!!

Apalah kan Ujian kurang makanan jika dibandingkan dengan Al Nakbah dan kemah kemah perlarian yang ujud hingga sekarang!!

Semuga juga kita orang Melayu insaf dan bersatu supaya tidak mudah dijajah oleh Bangsa lain, dari luar atau dalam negeri sekali pun.

Iktibarnya, sekali kita dijajah mereka tidak akan melepaskan cengkaman mereka dengan begitu sahaja. Tidak. Tidak dengan keperitan dan kesusahan yang belum pasti kita semua dapat melaluinya dan belum tahu kita semua ada tahap kesabaran sebagaimana rakyat Palestin.

bendera merah said...

yes..sama-samalah kiter berdoa pada allah swt...gua ade kwn kerja jadi vip hotel stewards kat kl..dia pernah nampak dlm vip suite tun Mahathir dgn arafat berpeluk-peluk sambil dua-dua menagis menceritakan tentang zionis...sblm arafat mengninngal dunia...pada masa tu Tun tak perasaan member ade kat dlm antar air..lebih kurang 10 minit..la jugak kwn gua menyaksikan arafat dan tun...sampai tun tegur/ternampak..dia "la hang ada lagi..tlg keluar sat"...shadu..bro..member gua untung mostly all the leader in the world dtg m'sia dia dpt attend..and he got original collection of cuba cigar given by castro/raul..but yg tidak boleh dilupakan member gua Tun M and Yasser Arafat occasion...and the story he heard what the usa had done to him (Arafat)...al-fatihah..long live palestin

kulatlapok said...

Aku sebolehnya tak nak amik tahu langsung tentang plestin ni. Lagi aku baca kisah diaorang ni lagi cepat darah aku naik menyirap.

Bila baca je kisah diorang ni, hati sentiasa berdebo-debo kerana dek geramkan yahudi laknattullah tu. Lelama boleh kena sakit jantung di buatnya.

Bukan kita tak kasihan akan nasib-nasib mereka di sana, tetapi apa yang kita boleh buat hanyalah memanjatkan doa kepada Allah SWT agar membuat sesuatu kepada pengkhianat agama tu.

Malah yang paling menyedihkan lagi Negara-negara Islam yang berdekatan terutama sebangsa mereka hanya sebagai pemerhati sahaja.

Kepada semua kaum muslimin dan muslimat, marilah kita memanjatkan doa agar mereka dilindungi oleh Yang Maha Kuasa. Mungkin kejadian yang Allah gambarkan ini ada hikmahnya dan kita rakyat di Malaysia ini haruslah bersyukur dan mengeratkan lagi perpaduan sesama kita.

"Satu Insan, Satu Doa"
Allahuakbar..!!!

Bung Karno said...

Pak Habib,

Hanya doa yang mampu kita hulurkan dan semoga semangat juang rakyat Palestin tidak akan luntur. Walaupun dinafi hak meperoleh senjata yang lebih canggih, mereke mampu bertahan sehingga kini dan Israeljuga tidak aman dari ancaman Hamas.

Lebih menyedihkan betapa umat Islam dan Arab khasnya tidak dapat memeberiterkanan politik kkpd Amerika dan Israel kerana Arab sendiri adah sekutu mereka.

Malapetaka ini akan berlaku di Malaysia tidak lama lagi apabila puak yang di sokong oleh Soros, (Israel dan Amerika) menjadi PM.
Orang Islam Melayu bukan sahaja telah hilang tanah dan kuasa ekonomi kepada bukan Melayu,tetapi akan juga hilang kuasa politik. Tanpapertumpahan darah seperti diPalestin.

Anonymous said...

Apalah daya kita semua, melainkan berdoa semoga ALLAH memberikan perlindungan kepada saudara seIslam kita di bumi Palestin.

Nak harapkan Negara dan Pertubuhan Islam semuanya diam seribu bahasa, Oh I See (OIC) sekadar memandang sahaja.

Innalillah Wainnalillah Hirojiun..

Anonymous said...

Saya tersentuh dgn komen anom pertama . Dan saya selalu terkilan dgn bangsa Arab yg tampak mudah dikotak-katikkan oleh kuasa besar dan tidak bersatu dlm ertikata yg sebenar.

Memang benar Al Nakbah mempunyai pengajaran tersendiri kpd bangsa Melayu di Malaysia tak kira dari keturunan mana. Rakyat Palestin dari punya negara sendiri menjadi pelarian selama 60 tahun lamanya.

Tambah pula dengan pengajaran Apartheid Afrika Selatan (la ni Israel duk buat Apartheid tembok dll di Tebing Barat dll), Bosnia and closer to home Singapura, Pulau Pinang, Selatan Siam dan Selatan Filipina.

Kita boleh berbeda fikiran dan aliran politik,tapi hendaknya janganlah sampai hilang kuasa politik, kuasa memerintah sehingga seterusnya sejarah kita direwrite semula spt Singapore buat di sana.

Saya ada kawan bukan Melayu sebelum Pilihanraya cakapnya Malaysia ini cukup untuk semua. Tetapi selepas pilihanraya rupanya cakap sebenar berbau dendam terhadap DEB, alat perpaduan yg pemerintah baru pasca-Apartheid Afrika Selatan ambik buat model, yg sudah tiada, dan yg telah disalahguna oleh segelintir yg berkuasa. Tambah dengan kenyataan beberapa pemimpin bukan Melayu PR dan beberapa pemimpin Melayunya juga, serta ketaksuban segelintir penyokong dan pemimpinnya terhadap individu pimpinannya, seolah-olah tiada cacat dan celanya lagi, saya rasa amat tidak selesa.

Dirumuskan saya boleh nampak sekarang mereka berhujah pakai apa saja justifikasi termasuklah demokrasi, hak asasi manusia blah blah blah, tetapi seandainya mereka dah berkuasa kemanakah hala perjuangan mereka? Saya akan sgt tekejut sekiranya ketika itu prose balas dendam yg lama tersimpan tidak akan berlaku.

Biarlah saya katakan di sini beberapa tahun lalu saya ditakdirkan terjumpa dgn seorang yg mengaku veteran 13 Mei di satu pedalaman berasal dari tanah seberang. Menurut beliau lagi Allah SWT "menghidupkan" beliau kembali kerana ada satu misi, kononnya 13 Mei yg kita tak mahu berlaku lagi akan berlaku lagi dgn sekala yg lebih dahsyat. Exactly whyen katanya only Allah Azzawajalla yg tahu.

Saya nak percaya tak nak percaya sama banyak. Namum apabila saya mengajukan beberapa soalan, hamba Allah ini dapat "flashback" dengan jelas dan mengingat beberapa nama veteran seangkatannya dengan detail dan yakin seolah-olah ianya baru berlaku semalam.

Nah hamba Allah tadi bukan orang politik, tapi seorang yang semasa 13 Mei berlaku telah mempertaruhkan jiwa dan raganya untuk orang Melayu dan agama Islam.

Kalaupun kita nak mengatakan ianya karut sekalipun, tentu semasa masih ada tulang 4 kerat dan ruang waktu ini, kita sepatutnya membuat persiapan bagi menghadapi worst
case scenario.

Semoga Allah SWT menurunkan seorang lagi Sultan Salahuddin Al-Ayyubi (walaupun berbangsa Kurdis) di Palestin. Semoga Allah SWT memelihara Tanah Melayu dari ditimpa Al Nakbah. Semoga kesedaran dan keinsafan serta taufik dan hidayah Allah SWT menjadi panduan kita. Amin Ya Rabbal Alamin.