Tuesday, October 26, 2010

No change for M'sia in global graft index

No change for M'sia in global graft index

Kedudukan Malaysia dalam indeks rasuah sedunia masih tidak berubah. SPRM nampaknya mewarisi 'kecekapan' BPR. Canang yang dipukul masih kekal dengan bunyi yang sama walaupun rentaknya diubah sedikit. SPRM sebenarnya BPR yang memakai baju baru, perlu membuktikan bahawa baju baru itu tidak sekadar sesuatu yang menghiasi badan dan menutupi aurat semata-mata.

2 comments:

adila said...

Salam Pak Syed,

Kat Malaysia ni..kita bagi la apa nama skalipun..pi mai pi mai tang tu gak! Hat yang depa dok ligan sumua ikan-ikan bilih..ikan jaws dok sengap-sengap ngap apa yang patut. Skalipun kita dah ada akta peniup wisel..sapa berani tampil ke depan..nak mampuih..alih-alih wisel ntah ke mana..kita pulak punya baguih duduk kat penjara..dituduh pemfitnah! Biaq pi la depa nak ngap apa pon..jangan depa ngap cek dah laa..cek masih suci ooo...isyhh..malu pulak.

Unknown said...

Cek Adila,

Betoi apa yang cek kata. Kalau badan dah penuh dengan korap, pakailah batu sutera ka, baju satin ka atau baju benang mas sekalipun, korab tetap ada. BPR dah jadi SPRM, tapi dok macam tu jugak,....hmmm.

Di Malaysia ni banyak serigala... ada yang mola dengan tan dan ada yang mola dengan tok. Depalah yang dok ngap sakan. Macam Pak Abu Kedah dok kata, pulon sana, pulon sini.