Monday, March 12, 2007

We are not liars, Kunan!

"Tengku" Adnan, the Tourism Minister and deposed Federal Territory UMNO chief, please stop labelling bloggers as liars, especially lady bloggers. If you are not happy with someone for some stupid reason, be it. Why blame "all bloggers" and why pick on the ladies? By your statement, I am a liar too!

May I ask you is it fair to say that all politicians are liars although most of them are?

We were once on the same third floor at the Perdana Putra building in Putrajaya when you was the deputy minister. You know how we (the aides or officers) had to lie when the boss refused to see anyone at the office. Yes I was a liar then. Even ministers 'speak with twisted tongue" just to please or to come out with logical reasons as an excuse for something.

Kunan, forgive me for asking, are you a genuine Tengku... by birth? Are there tengkus in Aceh? As far as I know, there is no tengku in Aceh, but teuku. Tengku and teuku are not the same.

6 comments:

Anonymous said...

Pantun yang kini menjadi popular di kalangan ahli politik:

Siakap senohong gelama ikan duri,
Cakap bohong lama lama jadi menteri.

Anonymous said...

dont be angry with him.

he is a minister...he can says whatever he wants. correct or not?

simplish at simplilla.blogspot.com

AFRAR YUNUS said...

Depa kata Pak Pak menteri BN tak cakap bohong eh...

Unknown said...

Afrar Yunus,

Sebaik-baik manapun, ada kala dan ada ketika, mesti berbohong. Kalau ada yang kata dia tak pernah bohong, maka dia berbohong.

Saya sendiri telah beberapa kali "terpaksa" berbohong kerana "terperangkap" dalam keadaan yang "memaksakan" semasa berkhidmat di JPM.

Anonymous said...

bro syed, you tak rasa bersalah ke apabila terpaksa berbohong semasa bertugas dengan rais yatim dahulu? berdosa tahu?

Unknown said...

Kalau saya rasa bersalah tak kan nak tulis dalam blog ini. Soal dosa dan pahala adalah hak Yang Maha Berkuasa, bukan urusan manusia. Dalam hayat manusia, kita semua pernah berbohong. Macam-macam jenis pembohongan. Pekerja pejabat akan mencari alasan tertentu jika lambat masuk kerja, murid sekolah juga begitu jika lambat ke sekolah. Pekerja ambil MC juga sering kali berbohong. Orang politik pun manusia biasa yang tidak terlepas daripada berbohong. Bush dan Blair berbohong kepada dunia semata-mata untuk menyerang dan menduduki secara paksa di Iraq. Bohong adalah sebahagian daripada kehidupan manusia. Cuma jenis pembohongan yang berbeza.
Dalam kes yang saya lalui, umpamanya, saya terpaksa berbohong jika bos enggan menemui pelawat ke pejabat. Tak kan nak kata bos tak mau jumpa? Tentu kena cari alasan yang munasabah agar si pelawat tidak terguris hati. Itu satu contoh. Saya tidak segan silu untuk menyatakan saya pernah berbohong kerana ia merupakan sebahagian daripada "tugas" yang terpaksa dipikul, sama ada suka atau tidak.