Wednesday, August 03, 2011

Suruhanjaya perlu siasat Pagi MyPR petang MyKad?

Suruhanjaya perlu siasat Pagi MyPR petang MyKad?


Inilah yang dikatakan satu keajaiban atau memperlihatkan kecekapan JPN.

8 comments:

mr edz said...

kerana kuasa mereka sanggup lakukan apa sahaja.. ini namanya menjual maruah negara..

Syed Imran said...

mr edz,

Terkini - pengerusi SPR Abdul Aziz Yusof nampaknya telah 'lepas tangan' apabila dia menuduh atau mempersalahkan JPN, iaitu JPN cuai atau melakukan kecuaian teknikal. Inilah yang dikatakan sindrom menuding jari telunjuk kepada orang lain dan buat-buat tak tahu yang jejari lain terarah ke badan sendiri.

Ini bukan satu-satunya kes yang dikesan, ada beberapa kes serupa telah dibongkar di mana pemastautin tetap bertukar menjadi warga negara dan layak mengundi. Soal pendaftaran boleh diatur kerana ia tidaklah serumit mengatur isu kewarganegaraan.

otaklunyai said...

Ya Allah Tuhan Yang Maha Agung dan Maha berkuasa. Diatas segala sifat Rahim MU dan kegagahan MU aku memohon agar negara kami dan rakyat yang tidak berdosa dilindungi dari fitnah dan kezaliman pemimpin2 kami yang zalim dan jahat ini dan mereka yag bersubahat menjayakan kejahatan ini. Sesungguhnya kami tidak berdaya melawan kezaliman dan kejahatan mereka yg disokong oleh penguasa yang zalim. Diatas keberkatan bulan yang mulia ini dan diatas ibadah puasa yang kami lakukan hanya kerana MU Ya Allah Kami memohon kepada MU Ya Allah supaya ditukarkan kerajaan ini dan pemimpin2 ini dgn mereka yang lebih baik yang akan membawa kepada keadilan dan kemakmuran agar dapat kami kyushuk dan tawadduk berinadat kepada Mu Ya Allah. Ya Allah Tuhan yg maha Menghukum, hukumilah pemimpin2 yg zalim ini dan mereka yang bersubahat melakukan pengkhianatan ini supaya menjadi pengajaran.

Hanya kepadaMu lah sebaik2 tempat kami berlindung... Amin Ya Rabbal Alamin

Syed Imran said...

Amin.

-thethinker- said...

ini lebih dahsyat daripada Jus Soli, ini Jus PATI

Anonymous said...

Mereka2 ini adalah PENGKHIANAT NEGARA YANG HARUS DIPANCUNG dikhayalak ramai.

Anonymous said...

slm paktuan, nampak gaya masalah nie tak akan setel. pakat2 dok kelepiaq hang aku...hg aku. depa ni mkn gaji kheja dok menipu kita semua. nak auta pun agak2, kali ni kita jgn dok bagi can dah kat puak2 senget ni. kita kalih buang. baghu depa ada akai. tak gitu paktuan?

jelutong timoq

Anonymous said...

sapa yang betui ye.....ada kata dia dah mohon lama dahh...ni baru dapat.Ada setengah kata, kerajaan skrg korup, pegawai yg buat keje tu tak beretika....yg mana satu betui nih.... harap2 tak ada fitnah dibulan Puasa ni.