Thursday, December 31, 2009

SELAMAT TAHUN BARU MASIHI






Dalam menyambut tahun baru masihi atau Era Kristian dengan bermacam acara dan majlis yang diadakan di sana sini, jangan lupa bahawa bertambahnya usia dunia bermakna bertambahlah usia kita. Dunia mendekati hari kiamat begitu juga kita yang mendekati hari kematian.

Oleh itu, perbanyakkanlah amal ibadat, amal kebajikan dan amalan-amalan yang berguna dan berfaedah untuk kita, keluarga, masyarakat, negeri dan negara tak kira apa anutan agama atau kepercayaan hidup. Kita adalah insan yang sama-sama menumpang hidup di atas bumi yang sama.

Berpada-padalah dalam menyambut tahun baru.


3 comments:

Anonymous said...

Tuan Syed, kata-kata cukup bermakna.

Hadiah Tahun Baru oleh Kerajaan Umnno/BN.

1. Harga runcit gula dinaikkan sebanyak 20 sen sekilogram kepada RM1.65 di Semenanjung dan RM1.75 di Sabah dan Sarawak mulai 12 tengah malam ini.

Ketua Setiausaha Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Mohd Zain Mohd Dom berkata, ia berikutan kenaikan harga gula mentah dunia.


2. KUALA LUMPUR: Ketua Pengarah Penyiaran, Datuk Ibrahim Yahaya hari ini menegaskan, beliau tidak berniat untuk menabur fitnah kepada sesiapa berhubung tuduhan menerbitkan satu artikel berunsur fitnah dalam blognya baru-baru ini.

Andaikata yang tulis ini RPK atau seiapa dari PR sudah pasti di cari sehingga lubang cacing dibesarkan di newspaper besar besaran.

3.KUALA LUMPUR: The High Court has declared that the Herald can use the word “Allah” in its Catholic weekly publication and that the Home Minister order banning its use was illegal, null and void.

Kita nak lihat berapa cepat Perdakwaraya nak rayu.

Unknown said...

Betul tu, hadiah tahun baru berkonsepkan 1 Malaysia.

Anonymous said...

happy new year.

please visit http://lanunth.blogspot.com to know what's brewing in Tabung Haji.