Tuesday, May 26, 2009

Aminah Abdullah dah glamor sekarang

Nampaknya calon bebas yang dikatakan mantan ketua wanita Parti KeADILan Rakyat Pulau Pinang, Aminah Abdullah, dah berjaya mengglamorkan dirinya melalui tuduhan-tuduhan dan dakwaan-dakwaannya.

Aminah, yang menggelar dirinya Kak Min, sudah tiga hari berturut-turut "muncul" melalui kaca tv dan wajahnya terpampang di dada-dada akhbar menjelang hari mengundi pilihan raya kecil DUN Pulau Pinang kawasan Penanti.

Saya tidak tahu sama ada apa yang didakwa dan dituduhnya itu benar atau tidak, yang pasti dia mendapat liputan yang mungkin tidak termimpi atau dijangka sama sekali. Inilah kehebatan pilihan raya kecil yang tidak disertai oleh Barisan Nasional. Jika BN bertanding, Kak Min mungkin tidak dilayani oleh media.

Walaupun pilihan raya, sama ada umum ataupun kecil, adalah proses perlembagaan dan satu perkara yang serius, namun masih ada pihak yang cuba menjadikan proses itu sebagai gelanggang untuk tujuan-tujuan tertentu dan tuduh-menuduh semasa berkempen menjadi sesutu yang biasa sahaja.

Kita tunggu sama ada pengundi di DUN Penanti mempercayai atau tidak dakwaan dan tuduhan Kak Min pada 31 Mei ini.


4 comments:

Anonymous said...

Siapa kata UMNO menjauhkan diri dari Penanti. Tanda-tanda kehadiran UMNO ada di mana-mana, malah di media.

- matkawal

Syed Imran said...

Matkawal,

Benar, UMNO tak jauhkan diri, bahkan sedang dan telah mengatur beberapa muslihat atau strategi untuk melemahkan sokongan terhadap PKR. Itu kerja mereka.

Yang saya tekankan, UMNO, melalui BN, tidak bertanding. Bayangkan, jika UMNO/BN bertanding, siapa nak ambil tahu atau nak besar-besarkan cerita tentang Aminah Abdullah? Apa yang disuarakan olehnya mungkin didalangi oleh pihak ketiga.

Anonymous said...

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Saudara DSAI tidak pernah hargai pengorbanan perjuangan Kak Min Sekeluarga selama bertahun tahun . Memang dasar Saudara DSAI suka menepikan orang2 yang beperlajaran tak tinggi. wal hal orang2 yang tak beperlajaran tinggi macam Kak Min Sekeluarga lah yang memperjuangkan Parti Keadilan Rakyat walaupun Saudara DSAI merengkuk dalam penjara . Wang ringgit,kudrat, masa , dan LLN yang selama ini di korbankan oleh orang2 semacam Kak Min Sekeluarga untuk memperjuangkan parti Saudara DSAI walaupun Saudara DSAI masih didalam penjara tanpa mengeluh pengorbanan demi masa depan Parti Saudara DSAI .
Tapi apabila Saudara DSAI keluar penjara ramai lah ahli profesional dan graduan graduan pengampu pengampu berduyun duyun tunjuk muka memberi sokongan kepada Saudara DSAI ,walhal semasa Saudara DSAI masih dalam penjara ,ahli profesional dan graduan graduan pengampu batang hidung pun tak nampak . Golongan yang beperlajaran rendah macam Kak Min lah kuat memperjuangkan PKR dengan ihklas tanpa bayaran pun . Tapi hati mana tak terguris bila golongan macam Kak Min Diketepikan oleh Saudara DSAI . Malah golongan ahli profesonial dan graduan ini memperkecilkan dan menghina perjuangan orang seangkatan Kak Min yang selama ini memperjuangkan Parti Saudara DSAI dengan berkhemah . Contoh yang ditunjukkan oleh Kak Min perihal dua ekor lembu yang berpelajaran tinggi ahli PKR Tertinggi jawatannya yang cuba memperlekehkan malah merendahkan martabat keluarga Kak Min dengan lawak bodoh mereka ini ( tawaran jawatan dan duit ) . Cuba kita fikir patut ke? dua ekor lembu ini buat lawak bodoh kat sekeruti Airport dengan berjenaka isi kandungan beg baggasi mereka ada "BOM" . So YB Saifudin jangan lah nak mempertahankan dua ekor lembu ini yang terang terang menghina keluarga Kak Min dengan lawak bodoh mereka e2. Saya rasa Kak Min nak tunjuk perihal keburukkan ahli ahli profesional dan graduan graduan PKR ini ( yang selalu menghina dan memperlekehkan perjuangan orang orang seangkatan Kak Min yang beperlajaran tak tinggi tapi masih ada maruah diri ) kepada Saudara DSAI yang selama ini ditipu oleh orang2 sekelilingi Saudara DSAI . Saudara DSAI jangan lah lupa perjuangan orang2 macam Kak Min ini. So saya menyeru kepada pengundi pengundi PRK Penanti undilah calon BEBAS supaya kita dapat menghukum Parti Saudara DSAI yang terlalu hina penjuangan orang2 macam Kak Min . Kalau tidak orang2 profesional dan graduan2 PKR akan menencingkan perjuangan orang2 yang beperlajaran rendah yang masih setia memperjuangkan Parti Saudara DSAI . walaupun Parti keadilan Rakyat kalah pun di Penanti tidak akan tumbang Pakatan Rakyat . Saya cuma memohon pengundi pengundi Penanti ajar sikit golongan2 profesional dan graduan2 ini yang suka menghina dan memperlekehkan dengan lawak bodoh mereka ini. Lawan Tetap Lawan . Syabas Kak Min berani kerana kebenaran supaya Saudara DSAI tidak lupa golongan macam Kak Min ini/ Hidup Kak Min.

Anonymous said...

Biasanya kalau selalu sangat keluar kat media UBN dan menyokongnya orang dah boleh agak...siapa dibelakang tabir sana.

Ala macam biasa la...semua orang tahu...tiada tapi ada.

Macam bekas ketua pemuda PKR dulu kan...bila tukar parti terus keluar muka depan media.

Pakcik dah tau sangat dah trick lama ni.

Dol Kichap